همه چیز درباره انتخاب مسواک دستی مناسب و معرفی پرفروش ترین برند های مسواک

غزل بابایینویسنده: غزل بابایی
بازدید: 29 بازدید

چرا مسواک می‌زنیم؟ مسواک به عنوان یکی از وسایل بهداشتی نقش مهمی در سلامت دندان، لثه و حفظ بهداشت دارد. انتخاب یک مسواک مناسب تاثیر بسیار زیادی در سلامت دهان دندان می‌گذارد.‌ با وجود تنوع بسیار زیاد مسواک‌ها در فروشگاه، انتخاب یک مسواک مناسب گیج کننده است. در این مقاله به معرفی بهترین برند‌های مسواک می‌پردازیم.

اهمیت استفاده روزانه از مسواک

رعایت بهداشت دندان و دهان برای بسیاری از افراد اهمیت بالایی دارد، اما این امر هنوز به درستی در میان افراد جا نیافته است. بسیاری از مشکلات دهان مثل خونریزی لثه، عفونت، خرابی دندان و… ناشی از بی توجهی به بهداشت دهان و دندان است. هر انسان باید روزانه سه بار مسواک بزند. بهترین زمان مسواک زدن بعد از خوردن هر وعده غذایی و پیش از خواب است.

عدم رعایت بهداشت دندان مشکلات مختلفی را به وجود می‌آورد. در پاسخ به این سوال که چرا بعد از هر وعده غذایی مسواک زدن اهمیت بالایی دارد؟ باید گفت مواد غذایی خورده شده میان دندان‌ها باقی می‌ماند و تنها با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بر طرف می‌شود.

در غیر این صورت مواد غذایی باقیمانده در میان دندان باعث ایجاد باکتری شده و تجمع آن‌ها پلاک دندانی را به وجود می‌آید که مهم‌ترین علت پوسیدگی دندان، عفونت لثه و سایر مشکلات دندانی است. مسواک زدن علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی می‌تواند بوی نامطبوع دهان را نیز برطرف کند.

ویژگی‌های یک مسواک استاندارد

در انتخاب یک مسواک باید به ویژگی‌های آن دقت کنید؛ چرا که این خصوصیات نشان دهنده میزان پاک کنندگی دندان است. در ادامه ویژگی‌هایی را بیان کرده‌ایم که می‌توانید در صورت خرید مسواک این موارد را مورد بررسی قرار دهید.‌

1- موهای گرد:

مسواک‌ها از لحاظ برس به دسته‌های مختلفی تولید می‌شوند که بسیاری از تولید کنندگان مسواک‌هایی با موهای گرد تولید و به فروش می‌رسانند. مسواک موهای گرد تفاوت ریزی با مسواک‌های دیگر دارند، اما این تفاوت تاثیر قابل توجهی روی سلامت دندان‌ها می‌گذارد. بسیاری از افراد به برس مسواک توجه ندارند و بعد از استفاده از خود سوال می‌کنند که چرا مسواک می‌زنیم لثه خون میاد؟ مسواک‌هایی که انتهای گردی ندارند هنگام استفاده ساییدگی‌هایی را در لثه ایجاد می‌کنند که منجر به خونریزی لثه می‌شود. پس برای جلوگیری از آسیب‌های لثه حتما مشخصات روی بسته بندی را مطالعه کنید و از گرد بودن انتهای آن مطمئن شوید.

2- اندازه سری مسواک :

مسواک‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند، پس سری آن‌ها یک اندازه نیست. ممکن است بنا به دلایلی مثلا مشکلات فک، حالت تهوع، رفلکس و… نیاز به مسواک سر کوچک داشته باشید. از این رو، مسواک سر کوچک همیشه گزینه خوبی نخواهد بود. اگر نمی‌دانید مسواک سر کوچک یا بزرگ برای شما مناسب است، کافیست چند مسواک را در اندازه‌های مختلف امتحان کنید تا سایز مناسب مشخص شود. 

3- مهر استاندارد:

سازمان استاندارد بعد از تولید مسواک و آزمایش آن، مهر پذیرش را روی محصول ثبت می‌کند. برای مثال، شرکت تولید کننده باید ثابت کند که محصول تولیدی مطابق استاندارد است و از مقرارت دولتی پیروی می‌کند.

4- بافت نرم:

بسیاری از مسواک‌ها سری نرمی دارند و اغلب دندانپزشکان استفاده از این مسواک‌ها را توصیه می‌کنند؛ چرا که به دندان و لثه آسیب وارد نمی‌کند. سفت و سخت بودن مو‌های مسواک، مینای دندان را از بین میبرد و لثه دچار آسیب می‌شود. یک مسواک سخت زمانی استفاده می‌شود که فرد مدت طولانی، مسواک و جرم گیری دندان انجام نداده باشد.‌

5- قدرت شستشوی الکتریکی:

استفاده از مسواک الکتریکی یا برقی مزایای بسیاری را برای افراد ارائه می‌دهد. این مسواک‌ها نسبت به مسواک‌های دستی قدرت تمیز کنندگی بالاتری دارند و به راحتی پلاک دندان را از بین‌ می‌برند. مسواک زدن با این دستگاه بسیار آسان بوده و هیچ آسیبی به دندان و لثه وارد نمی‌کند.

اگر دچار مشکل آرنج، آرتریت، مچ و… هستید، مسواک برقی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این مسواک دندان‌ها را به طور کامل شستشو می‌دهد و دیگر نیازی نیست آرنج و دستان را برای مسواک زدن عقب و جلو کنید.

معرفی پرفروشترین برندهای مسواک در جهان

برند‌های مختلفی از مسواک در فروشگاه ژیلت سمیکو به فروش می‌رسد که چند نمونه از آن جزء بهترین برند‌های مسواک در جهان هستند.

اورال  B :

اورال بی اصل یکی از بهترین مارک‌های تولید کننده مسواک در جهان است که محصولات تولیدی آن در رده سننی بزرگسال با سایز متوسط و کوچک است. اورال بی ساخت المان است و در رنگ‌های بنفش، آبی و توسی تولید و عرضه می‌شود. مو‌های این مسواک نازک بوده و به راحتی میان دندان‌ها را از هر گونه باقیمانده مواد غذایی و پلاک تمیز می‌کند.

1- مسواک اورال بی بين دنداني مدل Inter Proximal Oral-b:

این محصول ساخت کشور آلمان بوده و دارای لیبل اصالت کالا می‌باشد. درون بسته بندی مسواک اورال بی دو سری اضافه قرار داده شده که می‌توان با استفاده از آن‌ها تمام نقاط دهان را شستشو داد. الیاف نوک گرد و نرم مسواک اورال بی بین دندانی، می‌تواند میان دندان‌ها را پاک کند.

2- مسواک اورال بی سری Pro Expert Orta مجموعه 2 عددی:

این مسواک ۷ ویژگی برتر دارد که شامل رفع پلاک، تمیز کردن شیار‌ لثه، کاهش التهاب لثه، از بین بردن رنگدانه‌های روی دندان، تمیز کردن پلاک و میکروب‌ها از مینای دندان است. برای خرید مسواک Oral b اصل به سایت ژیلت سمیکو مراجعه کنید.

3- مسواک اورال بی سری Clinic Line Ortho مخصوص دندان های ارتودونسی شده:

برخی افراد برای مرتب شدن دندان‌هایشان نیاز به ارتودنسی دارند که این کار به مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد. مسواک اورال بی مخصوص دندان‌های ارتودنسی با داشتن مو‌های نرم و اندکی زبر مسواک کشیدن را برای این اشخاص آسان کرده است. با استفاده از این مسواک تمام جرم، ‌پلاکت و حتی بودی بد دهان از بین می‌رود، همچنین دندان‌ها را چند درجه نسبت به قبل سفید و درخشان‌تر می‌کند.‌ دو سمت این مسواک‌ لایه محافظی وجود دارد که به محض کشیدن روی دندان لثه را ماساژ داده و از التهاب لثه پیشگیری می‌کند. این مسواک برای لثه‌های حساس گزینه مناسبی بوده و از مینای دندان محافظت می‌کند‌.

تریزا :

یکی دیگر از برند‌های پر فروش مسواک، تریزا است. شاید برایتان سوال باشد، مسواک تریزا ساخت کجاست؟ در پاسخ باید گفت این مسواک ساخت سوسیس است. با استفاده از مسواک تریزا شما بدون هیچ مشکلی دندان‌ها را مسواک بزنید. پرزهای این مسواک از نوع سرگرد است و همین موضوع باعث شده لثه‌ها در برخورد با پرزها آسیب نبینند.

1- مسواک تریزا مدل Flexible با برس متوسط با محافظ:

مسواک تریزا ساخت سوئیس است و با توجه به طراحی خاصی که دارد باعث شده انگشتان در پشت مسواک احساس راحتی داشته باشند. الیاف روی این مسواک بسیار بلند بوده که می‌تواند فضای انتهایی دور از دسترس دهان و میان دندان‌ها را به آسانی پاک کند. الیاف مسواک تریزا مدل Flexible سخت و مقداری زبر بوده و مناسب لثه و دندان‌هایی است که با مسواک هماهنگی دارند.

2- مسواک تریزا سری Super Promo مدل Flexible Head با برس نرم بسته 4 عددی:

یک مسواک منعطف با مو‌های نرم و لطیف تاثیر مثبتی در سلامت دندان‌ها می‌گذارد.‌ مسواک تریزا سری Super Promo از جمله مسواک‌های پر فروش و با کیفیتی است که امروزه طرفداران زیادی را جذب خود کرده است. شما می‌توانید مسواک تریزا را با برس نرم و در بسته بندی ۴ عددی از فروشگاه ژیلت سمیکو خریداری کنید.

3- مسواک با برس نرم تریزا Trisa مدل Focus Pro Clean بسته 4 عددی:

مسواک فوکوس پرو کلین تریزا، محصولی سر سخت برای تمیز کردن دندان است. این مسواک تنوع رنگی داشته و ته گرد بودن الیاف آن از بافت لثه و مینای دندان محافظت می‌کند. بدنه مسواک به طور خاص و مدرن طراحی شده است. همچنین الیاف کوتاه و بلند آن باعث شده فواصل میان دندان از هر گونه آلودگی و باقیمانده مواد غذایی پاکسازی شود. مسواک تریزا با برس نرم مجهز به پاک کننده زبان است که می‌تواند پلاک، باکتری و حتی بوی بد دهان را برطرف کند.

سنسوداین:

سنسوداین یکی از برندهای محبوبی است که در ابتدا به تولید خمیر دندان‌های مخصوص دندان‌های حساس می‌پردازد، اما امروز این شرکت علاوه بر تولید خمیر دندان، مسواک‌های با کیفیتی برای دندان‌های حساس تولید می‌کند. جنس الیاف این مسواک ابریشم بوده و به دلیل نرمی و لطافت آسیبی به لثه وارد نمی‌کند. مسواک سنسوداین ساخت هلند است، شکل استاندارد و ابعاد کوچک آن قابلیت دسترسی به دندان‌های عقب را برای افراد فراهم می‌کند.

1- مسواک سنسوداین مدل دندان های حساس و لثه های حساس با برس نرم Sensodyne:

الیاف ابریشمی گنجانده شده در برس، لثه و دندان را هنگام استفاده اذیت نمی‌کند. این مسواک مناسب افرادی است که لثه و دندان بسیار حساسی دارند. همچنین افرادی که به سلامت دندان اهمیت می‌دهند می‌توانند از این مسواک کاربردی استفاده کنند.

2- مسواک سنسوداین سه قلو مدل sensitive :

الیاف نرم مسواک سنسوداین‌ برای دندان‌های حساس به ویژه‌ دندان کامپوزیت طراحی شده است. الیاف نازک این مسواک باعث شده میزان پاک کنندگی آن بالا برود و همچنین نقاط دور از دسترس دهان را به درستی پاک کند.  

8 اشتباه رایج درمورد مسواک‌ها

اشتباهات زیادی وجود دارد که افراد حین مسواک زدن به آن‌ها توجه ندارند. در ادامه این بخش به برخی از این اشتباهات در مورد مسواک اشاره می‌کنیم.

1- استفاده از یک مسواک به مدت طولانی:

به طور کلی می‌توانید از هر مسواک ۲۰۰ مرتبه استفاده کنید؛ زیرا موی مسواک پس از مدتی کیفیت قبل را نخواهد داشت و به خوبی دندان‌ها را تمیز نمی‌کند. اگر در طول روز دو بار از مسواک استفاده می‌کنید باید ماه سوم مسواک جدیدی جایگزین آن کنید.‌

2- آبکشی دندان‌ها بعد از مسواک زدن:

یکی از اشتباهات رایج در مسواک زدن، شستشوی بیش از حد دندان‌ها است.‌ وقتی دندان‌ها را مداوم آبکشی می‌کنید، فلوراید روی دندان از بین رفته و دیگر خاصیت پاک کنندگی و حفاظتی ندارد. در نتیجه بعد از مسواک زدن نیازی نیست دهان را مداوم آبکشی کنید، فقط با یک لیوان آب کف مسواک را بشویید.

3- مسواک نزدن مرتب دندان‌ها:

به هیچ عنوان مسواک زدن را کاری ساده و سرسری در نظر نگیرید. برای آن دقت و زمان کافی بگذارید تا فلوراید خمیر دندان جذب دندان شود. پس هنگام مسواک زدن تمام دندان‌‌ها را شستشو دهید تا همه با هم تمیز و درخشان شود.

4- شستشو نکردن روی زبان:

هنگام مسواک زدن علاوه بر شستشوی دندان‌ها، روی زبان را هم بشویید. با انجام این کار باکتری‌های تجمع یافته روی زبان بین رفته و فرد کمتر دچار مشکل بوی بد دهان می‌شود. در شستشوی زبان مسواک را به آرامی روی زبان بکشید یا این که از اسکراپ شستشوی دهان استفاده کنید.

5- نگهداری مسواک در توالت:

اغلب افراد مسواک‌های خود را در توالت نگهداری می‌کنند، این کار یک عادت اشتباه است.‌ برخی از مسواک‌ها درب دار هستند و میزان نفوذ آلودگی در این مسواک‌ها بسیار کم است، اما برای نگهداری مسواک بهتر است آن را در کابینه‌ دارویی قرار دهید.

6- استفاده از مسواک‌های سخت:

بر خلاف تصور برخی افراد اگر فرچه مسواک سخت باشد علاوه بر ساییدن دندان باعث آسیب دیدن مینای دندان نیز می‌شود. برای مسواک زدن از مسواک نرم استفاده کنید.

7- بی توجهی به تاریخ انقضاء مسواک:

در پاسخ به این سوال که آیا مسواک تاریخ انقضاء دارد یا خیر؟ باید بگوییم بله، مسواک‌ها تا به مدتی قابلیت استفاده دارند بعد از آن فرچه‌ها فرسوده شده و دیگر نمی‌توانند جرم دندان و باکتری‌های مضر را که باعث خرابی دندان و عفونت لثه می‌شود را از بین ببرند.

8- عدم استفاده از نخ دندان:

برای پیشگیری از خرابی دندان تنها استفاده از مسواک و خمیر دندان با کیفیت نیست، بلکه نخ دندان هم تاثیر مثبتی در از بین بردن پلاک‌ دندان دارد.

جمع بندی

در این مقاله به نکاتی اشاره کردیم که هنگام انتخاب مسواک دستی حائز اهمیت است. همچنین با توجه به معرفی پرفروش‌ترین برندهای مسواک می‌توانید نوع مناسبی را با توجه به دندان‌های خود انتخاب و از طریق فروشگاه ژیلت سمیکو خریداری کنید. چنانچه سوالی در این باره دارید، یا جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص قیمت مسواک به ویژه مسواک زغال و برند‌های پرفروش با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. امیدواریم این مطالب برایتان مفید واقع شده باشد.

دسته بندی مراقبت دهان و دندان
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت